3D tisk se stává mainstreamovým

2016-04-26 00:00:00

Letos byla předvedena nová technologie CLIP, která je převratná tím, že tiskne předměty stokrát rychleji než tradiční metody. Vědeckotechnické laboratoře Oak Ridge National Laboratory a Cincinnati Incorporated, výrobce obráběcích strojů, vyvíjejí nový systém, který bude tisknout větší předměty 200–500krát rychleji.
 
3D tiskárny také zlevňují a spotřební zařízení lze koupit již za cenu kolem 10 000 Kč. Spotřebitelskému trhu vévodí Čína s meziročním nárůstem o 173 %. Tyto tiskárny mají omezenou kvalitu a rozmanitost tiskových materiálů, ale jejich význam spočívá v tom, že tato technologie je nyní dostupná pro většinu spotřebitelů.
 
Přestože domácí tisk se možná v bezprostřední budoucnosti nestane běžným, dramatický pokles poměru cena/výkon u tiskáren střední a vyšší třídy znamená, že malé a střední podniky je brzy budou moci používat ve výrobě. Dle agentury ZenithOptimedia spotřebitelé pravděpodobněji získají ke 3D tiskárnám dočasný přístup, než že by je rovnou vlastnili. 
 
Díky tomu, že mobilní zařízení zachycují více dat než dříve, vznikají také nové příležitosti pro použití osobních údajů k výrobě na míru přizpůsobených produktů. Průkopníkem v této oblasti je zdravotnictví s protézami vytištěnými na 3D tiskárně a objevují se také komerčnější iniciativy. Start-up Sols Systems vytvořil aplikaci, která lidem umožňuje natočit video svých chodidel, s jehož použitím lze poté vznikne dokonale padnoucí vložka do bot. Adidas mezitím začal vyrábět běžecké boty na míru, a kdokoliv tak má možnost vejít do obchodu a nechat si na místě vytisknout boty přesně pro své nohy.  
 
KDY TENTO TREND VZNIKL?
3D tisk existuje od roku 1984, ale až teď se objevují výrazně lepší, rychlejší a levnější tiskárny.
 
JAKÝ JE JEHO POTENCIÁL?
ZenithOptimedia předpovídá, že tato technologie by v několika příštích letech mohla způsobit převrat v dodavatelských řetězcích a dokonce nám umožnit stahovat a tisknout předměty doma. To výrobě dodá mnohem mobilnější a osobnější povahu.
 
JAK BY MĚLY ZNAČKY REAGOVAT?
Zjistit, jak by mohlo použití 3D tisku optimalizovat výrobní proces a dodavatelský řetězec produktu, aby mohl výrobce rychleji a levněji dodávat výrobky uzpůsobené dle potřeb zákazníka. 
Zajistit patřičnou ochranu digitálních aktiv 3D tisku, které bude daná firma distribuovat, jelikož vlastnictví musí být zabezpečeno při jakékoliv obchodní aktivitě.  
 
JAK BY TOHO MĚLY ZNAČKY DOSÁHNOUT?
Vyhodnotit, jaký typ 3D tisku (použitá technika, materiály a zařízení) by pro výrobu daného zboží mohl být vhodný.
Zjistit, jestli by 3D tisk v daném oboru podnikání mohl zastat další roli, jako je například výroba propagačních materiálů.  
Prozkoumat možnost využití údajů zákazníků za účelem vytvořit návrhy pro 3D tisk, které budou automaticky přizpůsobené danému zákazníkovi.
 
O ZenithOptimedia
ZenithOptimedia (www.zenithoptimedia.com) je vedoucí globální síť poskytující mediální služby se 7500 pracovníky ve 262 kancelářích v 74 zemích světa. Agentura je součástí Publicis Groupe, třetí největší komunikační skupiny na světě a druhé největší skupiny mediálních agentur. ZenithOptimedia je první agentura, která uplatňuje přísný a objektivní přístup za účelem zlepšení efektivity výdajů na reklamu a klientům zajišťuje nejlepší možnou návratnost jejich investic do komunikací. Tato strategie je podporována jedinečným přístupem k jejímu rozvoji a implementaci napříč celým spektrem placených, vlastních a získaných kontaktních bodů – plánovacím procesem Live ROI. Skupina společností ZenithOptimedia poskytuje svým klientům celou škálu integrovaných schopností od plánování marketingové komunikace přes optimalizaci hodnoty či performance média až po vytváření obsahu. Mezi naše klíčové klienty patří Aviva, Clarins, Coty, Kering, Lactalis, L’Oréal, LVMH, Nestlé, Oracle, Reckitt Benckiser, Richemont Groupe, SCA, Sanofi, Toyota a 21st Century Fox.
 
 
Pro další informace kontaktujte: 
 
Tomáš Iľko
Senior PR Consultant
E-mail: tomas.ilko@double-u.cz
Tel.: +420 733 529 496
www.double-u.cz
 

AKTUALITY