Globální reklamní investice do internetu brzy předeženou televizní

2016-05-24 00:00:00

ZenithOptimedia odhaduje, že internetová reklama v roce 2015 představovala 29,5 % celkových výdajů na reklamu, což je značné zvýšení oproti 25,8 % v roce 2014. Agentura očekává, že do roku 2018 internet přitáhne 37,6 % veškeré celosvětové reklamy, a to poté, co v roce 2017 předstihne televizi a stane se globálně největším reklamním médiem.
 
„Display reklama je nejrychleji rostoucí internetovou podkategorií a očekáváme, že do roku 2018 poroste o 15 % ročně. Zahrnujeme sem tradiční display reklamu (jako např. bannery), on-line video a sociální média. Všechny tři typy display reklamy profitovaly z přechodu k programatickému nákupu, který agenturám umožňuje zaměřit se na dané publikum díky personalizovanému obsahu mnohem účinněji a efektivněji,“ říká Michal Šeda, ředitel výzkumu mediální agentury ZenithOptimedia, a dodává: „U tradiční display reklamy tento přechod zpomaluje, alespoň pokud jde o největší trhy, a mezi lety 2015 a 2018 předpovídáme její meziroční nárůst o 6 % ročně. On-line video a sociální média i nadále rostou mnohem rychleji – předpovídáme u nich ve stejném období roční nárůst o 21, respektive 23 %.“
 
Množství času, který spotřebitelé tráví sledováním on-line videí, roste ročně o 17 % a tvůrci obsahu tvrdě pracují na tom, aby napravili nedostatek prémiového obsahu. Sociální média mezitím i nadále těží ze svého rychlého přechodu na mobilní telefony a ze zavedení nových, poutavých formátů, jako je reklama Canvas na Facebooku, která se zobrazuje přes celý displej.
 
ZenithOptimedia předpovídá, že placené vyhledávání do roku 2018 poroste v průměru o 12 % ročně, přičemž ho budou pohánět neustálé inovace vyhledávačů, jako je personalizace výsledků vyhledávání, automatické přiřazování vyhledávaných výrazů k obsahu dostupnému na stránkách zadavatele reklamy a vylepšení místního vyhledávání a vyhledávání v reálném čase. Poslední z nich zahrnuje začlenění dat zadavatele reklamy do výsledků vyhledávání, aby se zlepšila zkušenost spotřebitele. Spotřebitelé se tak například dozvědí, jak dlouho jim bude trvat cesta do prodejen zadavatele reklamy a jak dlouho budou přibližně čekat, než na ně přijde řada.
 
Vzestup mobilní reklamy
Pohled na výdaje na internetovou reklamu podle zařízení ukazuje dramatický vzestup mobilní reklamy (myšleno veškeré internetové reklamy doručené na chytré telefony a tablety, ať už jde o display reklamu, inzeráty nebo vyhledávání, včetně reklamy uvnitř aplikací). Agentura odhaduje, že mobilní reklama v roce 2015 vzrostla o 72 % a mezi lety 2015 a 2018 ZenithOptimedia předpovídá průměrný meziroční nárůst o 32 % ročně, který bude poháněn rychlým rozšířením zařízení a zlepšováním spotřebitelských zkušeností. U internetové reklamy na stolních počítačích naopak předpokládáme průměrný růst o pouhá 2 % ročně.
 
Celosvětové výdaje na mobilní reklamu v roce 2015 agentura odhaduje na 50 miliard USD, což představuje 31,3 % výdajů na internetovou reklamu a 9,2 % celkových výdajů na reklamu.  ZenithOptimedia predikuje, že do roku 2018 mobilní reklama vzroste na 115 miliard USD a umístí se těsně za celkovými výdaji na reklamu pro počítače, která bude mít hodnotu 116 miliard USD. Mobilní reklama bude představovat 49,6 % výdajů na internetovou reklamu a 18,7 % všech výdajů.
 
O ZenithOptimedia
ZenithOptimedia (www.zenithoptimedia.com) je vedoucí globální síť poskytující mediální služby se 7500 pracovníky ve 262 kancelářích v 74 zemích světa. Agentura je součástí Publicis Groupe, třetí největší komunikační skupiny na světě a druhé největší skupiny mediálních agentur. ZenithOptimedia je první agentura, která uplatňuje přísný a objektivní přístup za účelem zlepšení efektivity výdajů na reklamu a klientům zajišťuje nejlepší možnou návratnost jejich investic do komunikací. Tato strategie je podporována jedinečným přístupem k jejímu rozvoji a implementaci napříč celým spektrem placených, vlastních a získaných kontaktních bodů – plánovacím procesem Live ROI. Skupina společností ZenithOptimedia poskytuje svým klientům celou škálu integrovaných schopností od plánování marketingové komunikace přes optimalizaci hodnoty či performance média až po vytváření obsahu. Mezi naše klíčové klienty patří Aviva, Clarins, Coty, Kering, Lactalis, L’Oréal, LVMH, Nestlé, Oracle, Reckitt Benckiser, Richemont Groupe, SCA, Sanofi, Toyota a 21st Century Fox.
 
Pro další informace kontaktujte: 
Tomáš Iľko
Senior PR Consultant
E-mail: tomas.ilko@double-u.cz
Tel.: +420 733 529 496
www.double-u.cz
 

AKTUALITY