Programatická reklama v roce 2017 vzroste o 31 % a předstihne v růstu všechny ostatní kanály

2016-12-05 00:00:00

Tato zpráva, jež pokrývá 41 klíčových reklamních trhů, odhaduje, že programatická reklama poroste výrazně rychleji než sociální média (která vzrostou o 25 %) a on-line video (20 %). Zároveň bude programaticky obchodováno s rostoucím podílem těchto dalších kanálů. Programatický nákup se stane letos hlavní metodou obchodování s digitální display reklamou a připadne na něj 51 % výdajů. V roce 2017 jeho podíl na výdajích stoupne na 58 %.

Programatický marketing byl zpočátku často používán k tomu, aby bylo co nejlevněji zasaženo klíčové publikum, s malým ohledem na kvalitu stránek, na nichž se reklama objevovala. Nyní se využívá společně s cennými datovými segmenty a cílí na jedince inteligentním a kreativním způsobem. Identifikuje přitom ty, u nichž je největší pravděpodobnost, že ochotně přijmou zprávy značky, a průběžně je povzbuzuje ke koupi, často v prémiovém prostředí.

V roce 2012 programatická reklama představovala na globální úrovni jen 13 % výdajů na display reklamu, ale během pouhých několika let trh s display reklamou ovládla. Výdaje na programatickou reklamu vzrostly z pěti miliard USD v roce 2012 na 39 miliard USD v roce 2016 s průměrným tempem růstu 71 % za rok. Její růst zpomaluje zároveň s tím, jak utvrzuje svou převahu na trhu s display reklamou. Zenith očekává, že programatická reklama poroste v průměru o 28 % ročně až do roku 2018, kdy dosáhne hodnoty 64 miliard USD.

Spojené státy americké jsou zdaleka největší trh s programatickou reklamou, který má v roce 2016 hodnotu 24,0 miliardy USD a představuje 62 % celosvětových výdajů na programatickou reklamu. Na druhém místě se s odstupem nachází Spojené království s hodnotou 3,3 miliardy USD a na třetím místě Čína s hodnotou 2,6 miliardy USD. Ve Spojených státech a Spojeném království má programatické obchodování na display reklamě 70% podíl, zatímco v Číně je jeho podíl jen 23 %, a proto je zde obrovský prostor pro rychlý růst.

Čísla v této zprávě se týkají pouze digitálních médií, ale programatické obchodování se začíná šířit i do „tradičních“ médií. Některé televizní, rádiové a venkovní digitální platformy již nabízejí automatické obchodování s inventářem založené na datech. Bude to trvat řadu let, ale programatické obchodování bude nakonec standardně dostupné napříč tradičními médii.

„Programatický nákup digitálních médií se stal na hlavních trzích normou a po této cestě směle kráčí i na menších trzích,“ řekl Benoit Cacheux, global head of digital & innovation společnosti Zenith. „Věříme, že růst programatického obchodování bude i nadále poháněn zlepšováním kvality médií dostupných v programatickém prostředí – zejména na soukromých trzích –, větší dostupností programatických mobilních médií a rovněž rostoucí sofistikovaností, kterou přinášejí technologická řešení v oblasti reklamy, jako jsou platformy pro správu dat a propojené soubory reklamních technologií.“

 

O společnosti Zenith

Zenith je agentura zaměřující se na návratnost investic. Je to první agentura, která uplatňuje přísný a objektivní přístup za účelem zlepšení efektivity výdajů na marketing a obchodní aktivity a značky proměňuje prostřednictvím uvažování založeného na důkazech. Zenith je součástí Publicis Media, jednoho ze čtyř center Publicis Groupe, a její kanceláře jsou součástí Publicis One. Zenith je vedoucí globální síť nabízející mediální služby a zaměstnává více než 5000 osob, které pracují napříč 95 trhy. Zenith má podporu globálních postupů Publicis Media a svým klientům nabízí kompletní škálu integrovaných schopností zahrnujících plánování komunikací, optimalizaci hodnot, performance média, vytváření obsahu a analýzu dat. Pracujeme s některými z hlavních globálních značek, jako je Aviva, Coty, Kering, Lactalis, L’Oréal, LVMH, Nestlé, Nomad Foods, Oracle, RB, SCA, Sanofi, Toyota a 21st Century Fox.

 

Pro další informace kontaktujte:

Tomáš Iľko

Senior PR Consultant

E-mail: tomas.ilko@double-u.cz

Tel.: +420 733 529 496

www.double-u.cz

AKTUALITY