ZenithOptimedia spouští globální iniciativu, která má táhnout růst mobilní reklamy

2013-06-17 00:00:00

Program s názvem Horizon byl navržen ve spolupráci se společností Google ve snaze zabývat se značným rozdílem mezi časem, který lidé s mobilními zařízeními tráví, a reklamními investicemi. Podle současného odhadu pro Spojené státy mají na čase stráveném u všech médií mobilní zařízení podíl 11,7 % (zdroj: eMarketer), avšak jejich podíl na reklamních investicích představuje pouhá 2,5 % (zdroj: ZenithOptimedia). Pro 2. čtvrtletí roku 2013 agentura ZenithOptimedia předpovídá, že celosvětové výdaje za mobilní reklamu vzrostou v roce 2013 o 67 %. Agenturní síť se domnívá, že Horizon umožní, aby její celková investice do mobilní reklamy vzrostla nad tuto mez.

„Mobilní reklama je na vzestupu také v České republice, letošní rok očekáváme nárůst o cca 66 % oproti roku 2012, ovšem podíl tohoto mediatypu je na celkových investicích do reklamy stále mizivý a aktuálně tvoří cca 0,34 %, říká Tomáš Varga, ředitel digitálního oddělení ZenithOptimedia Prague a dodává: „Mobilní reklama má před sebou i u nás dobré časy a očekáváme, že se její význam bude i v nadcházejících letech zvyšovat.                          

Prostřednictvím Horizonu získají klienti agentury ZenithOptimedia přístup k unikátní službě v oblasti poradenství a komunikačních technologií, v rámci níž budou provedeni procesem o třech etapách:

  1. Posouzení současných aktivit na poli mobilní komunikace a optimalizace klientovy webové stránky.
  2. Vytvoření strategického plánu a nastavení mobilních KPI (klíčových ukazatelů výkonnosti).
  3. Implementace a měření.

Jako součást svého závazku vůči Horizonu bude Google agentuře ZenithOptimedia poskytovat insight ohledně kategorií a klientů a dále také školení a strategické poradenství týkající se příležitostí v oblasti mobilní komunikace. Jak bude Horizon po celém světě představován, začnou se do programu zapojovat další specializované mobilní společnosti, aby poskytovaly klíčové produkty a služby, a to včetně insightu, měření a mobilních komerčních řešení (Mcommerce). V průběhu následujících měsíců budou proces a služby Horizonu postupně uváděny na jednotlivé trhy po celé agenturní síti ZenithOptimedia. Tak Horizon poslouží jako katalyzátor ke zvýšení aktivity v oblasti mobilní reklamy.

Frederic Joseph, generální ředitel společnosti Performics pro Evropu, Blízký východ a Afriku, jenž byl určen za vedoucího globálních mobilních iniciativ agentury ZenithOptimedia, říká:  „Je zcela zásadní, aby – co se využití komunikačních technologií týče – dostala mobilní zařízení vyšší prioritu. O to se staráme prostřednictvím programu Horizon. V rámci této jedinečné iniciativy se klientům dostane uvažování o problémech s předstihem, široká škála specializovaných služeb a plánovacího procesu, který jim umožní plně využít příležitostí, jež v současnosti mobilní reklama nabízí. Jsme velice vděční společnosti Google, která hrála při vývoji programu Horizon klíčovou úlohu a našim klientům poskytne některé skutečně báječné služby a produkty.“ A dodává: „Myslíme si, že tohle je pro Horizon ideální načasování. Zavedení technologie responzivního designu znamená, že je teď možné vytvořit webovou stránku, kterou lze správně zobrazit na všech platformách, mobilní nevyjímaje. A poté, co Google spustil tzv. Rozšířené kampaně, je teď vůbec poprvé možné oslovit lidi prostřednictvím všech zařízení bez obtíží s jednou jedinou kampaní. Díky těmto dvěma pokrokům bude pro klienty snazší a hospodárnější uplatnit výhody mobilní reklamy.“

Carlo D’Asaro Biondo, viceprezident společnosti Google pro prodej a provoz v oblasti jižní a východní Evropy, Blízkého východu a Afriky, řekl: „Spotřebitelský mobilní prostor se vyvíjí takovou rychlostí a takovou měrou, že je zapotřebí, aby zadavatelé reklamy i agentury měli pro mobilní zařízení zavedené účinné strategie. Náš přechod k rozšířeným kampaním tento přístup, v němž hrají mobily prvořadou roli, podporuje tím, že zadavatelům reklamy usnadňuje oslovit spotřebitele, ať už právě používá mobilní telefon, tablet nebo stolní počítač. Je nám tedy potěšením se k agentuře ZenithOptimedia připojit a podílet se na tvorbě a zdokonalování mobilních strategií pro klienty. Agentura ZenithOptimedia je skvělý partner a jsme nadšeni tím, jaké příležitosti nás čekají, až budeme vzájemně spolupracovat, abychom pro své klienty a jejich zákazníky webu maximálně využili.“

Pro další informace kontaktujte:

Tomáš Iľko

Senior PR Consultant

E-mail: tomas.ilko@double-u.cz

Tel.: +420 733 529 496

 

www.double-u.cz

AKTUALITY