MOBILNÍ MARKETING PŘEDSTIHNE V ROCE 2014 PŘÍJMY Z REKLAMY V NOVINÁCH

2014-03-27 23:00:00

TATO PŘEDPOVĚĎ SPOLEČNOSTI EMARKETER SE TÝKÁ KONKRÉTNĚ MARKETINGU VE VELKÉ BRITÁNII.
Podle nově zveřejněného výzkumu společnosti eMarketer překročí letos reklamní výdaje určené na mobilní marketing hranici 2 miliard liber a do roku 2017 dosáhnou výdaje na veškerou digitální reklamu výše 9 miliard liber.
Dojde ke značnému nárůstu celkových výdajů na reklamu v digitálních médiích, které loni dosáhly 6,3 miliardy liber (což činilo tržní podíl 44,3 procenta) a letos vzrostou na 7,1 miliardy liber (což bude představovat tržní podíl 47,5 procenta). Vyplývá to z údajů o mobilním marketingu, které zveřejnila společnost eMarketer.
Odhadované údaje, které společnost poskytla, nasvědčovaly tomu, že reklamu v celostátních i regionálních britských novinách čeká pokles ze 2,2 miliardy liber v loňském roce (tržní podíl 15,3 procenta) na 2,1 miliardy v roce letošním (tržní podíl 13,8 procenta). To bude mezi loňským a letošním rokem představovat nejprudší pokles podílu na trhu ze všech různých kategorií médií.
Reklamu v tištěných novinách předstihne mobilní marketing
Reklama v novinách zaujme ve Velké Británii poprvé místo za výdaji na mobilní reklamu, uvádí společnost eMarketer. Suma vynakládaná na reklamu zaměřenou na uživatele chytrých telefonů a tabletů letos vzroste z loňské 1,9 miliardy liber na mnohem vyšší 2,3 miliardy liber. Předpověď rovněž uvádí, že do roku 2017 částka vynakládaná ve Velké Británii na reklamu v novinách klesne jen na 1,9 miliardy liber (tržní podíl 11,2 procenta).
Stejně jako nabere vítr do plachet mobilní marketing, očekává se i u televizní reklamy, že vzroste z 3,6 miliardy liber v roce 2013 na 3,7 miliardy liber v roce 2014, ačkoli její podíl na trhu mírně poklesne z loňských 25,6 procenta na letošní 24,7 procenta. Společnost eMarketer se domnívá, že pokud jde o množství peněz vynakládané na digitální kanály, bude od nynějška do roku 2017 jedině prudce vzrůstat. Do roku 2017 se investice do digitální reklamy zvýší na 9 miliard liber (tržní podíl 53,8 procenta).

AKTUALITY