Hledáte nízkou cenu za konverzi? Vsaďte na Facebook

2014-05-15 00:00:00

K analýze jsme vybrali kampaně, které měly za cíl právě konverze. Zaměřili jsme se na display kampaně (zahrnující video formáty, performance display a klasické display formáty) u klientů z FMCG a finančního segmentu. Tyto ukazatele považujeme za jedny z klíčových ukazatelů efektivity kampaní, samotné jejich nastavení záleží pak především na určených cílech kampaně. Z průměrných výsledků display kampaní jsme navíc ještě vypíchli nejnavštěvovanější masové portály v ČR.

Výsledky nás samotné překvapily, zejména pokud se jedná o finanční sektor, kde jsme z počátku brali Facebook spíše jako doplňkový kanál. Cena za konverzi je zde pro Facebook v průměru 6x nižší než pro ostatní display formáty, v případě srovnání s masovými portály pak dokonce až 9x nižší. Konverzní poměr, myšleno poměr zmíněných konverzí ku počtu kliků vedoucích uživatele na web, vychází pro Facebook dvakrát vyšší oproti průměru kampaní. Na druhou stranu ale konkrétně masové portály přinesly 6x více konverzí v poměru ke klikům oproti Facebooku.

Kampaně FMCG klientů generují podle očekávání ještě lepší výsledky. Cena za konverzi je v průměru 4x nižší, oproti masovým portálům až 10x nižší, přičemž konverzní poměr je dvakrát lepší než průměr celé kampaně a u masových portálů je tento poměr vyrovnaný. 

Přestože jsou oba dva segmenty zaměření klientů tak rozdílné, jak jen mohou být, ukazuje se, že na výkon reklamy na Facebooku to má jen velmi malý vliv. Možná je proto na čase zamyslet se nad výší a poměrem reklamních investic do jednotlivých online kanálů a zdaleka se nemusí jednat jen o FMCG nebo retail brandy. Facebook v kombinaci s Display formáty, které přinášejí mimo jiné data pro remarketing i na Facebooku, je čím dál výkonnější.

Že by tedy na výroku “Kdo nemá Facebook, jako by nebyl“ opravdu bylo něco pravdy? To nechám na vašem posouzení, nicméně z výše uvedených statistik měřených za posledních 6 měsíců je jedno jasné… pokud Facebook chybí ve vašem mixu digitálních médií, zbytečně se připravujete o cenově efektivní zdroj konverzí.

AKTUALITY