Instagram spouští videoreklamu, mezi prvními inzerenty jsou Disney nebo Lancome

2014-11-06 00:00:00

Instagram až nezvykle úzce spolupracuje s brandy při přípravě jejich statických reklam, které byly spuštěny loni. A to samé platí pro video. Společnost prohlíží a schvaluje všechna videa, aby se ujistila, že jejich obsah je aktuální, poutavý a vhodný pro její platformu. Na Instagram se tak nedostanou klasické televizní reklamy.

Video se stalo důležitou součástí mobilní reklamy a konkurenti Instagramu jako jsou Tumblr nebo Snapchat nedávno také uvedly podobné reklamní produkty. Sanapchat, mobilní chatovací aplikace s mladší cílovou skupinou, prodala první videoreklamu společnosti Universal Pictures za účelem podpory jejich filmu Ouija.

Videoreklama však může být riskantní krok ze strany této sociální sítě, která ještě nedávno byla čistě nekomerční a bez reklam. Někteří z prvních inzerentů na Instagramu se setkali s negativní odezvou ze strany uživatelů aplikace, kterým se nelíbila komerční sdělení v jejich feedech. Nicméně Instagram jde víc do detailu, než jen na úroveň komentářů uživatelů. Pro vícero klientů zkoumal efekty inzerce na brand awareness a ad recall, a může se pochlubit pozitivními výsledky.

Značky, které se jako první do videoinzerce na Instagramu pustily, se shodují v tom, že tímto krokem také chtěly podpořit svou image inovátorů. Banana republic dokonce ve svém videu využila efekt zrychlení času, který se stal populární díky aplikaci Hyperlapse, kterou Instagram uvedl na trh v letošním roce.

Reklamu na Instagramu však i nadále můžou využívat pouze inzerenti ve Spojených státech. Jejich rozšíření se zatím plánuje pouze do Kanady, Velké Británie a Austrálie.

DRUM. Instagram's Video Ads Are Finally Live, and Here Are 4 From Major Brands [online]. 2014, 30.10.2014 [cit. 2014-10-31]. Dostupné z: http://www.adweek.com/news/technology/instagrams-video-ads-are-live-big-brands-board-161081

AKTUALITY