5 trendů, které byste měli znát před nedělním superbowlem

2015-01-30 00:00:00

Zadavatelé se předhánějí o nejoriginálnější a nejvtipnější reklamy, ale jejich boj se přesouvá i na sociální sítě.Navíc diváci díky mobilům a tabletům můžou v reálném čase fotbal i reklamy komentovat a přicházet tak do interakce s jednotlivými brandy, a právě analýza chování diváků během multiscreeningu může být cenným zdrojem informací pro marketéry.

Společnost Adobe analyzovala poslední dva ročníky a přišla s Adobe Digital Indexem (ADI), který mapuje pět největších trendů. Které to jsou a kam je letošní SuperBowl posune?

Vizuální reklamy dominují

Ať už chcete zvýšit povědomí o značce 30sekundovým televizním spotem, který v tomto čase stojí 4,5 milionu dolarů, nebo reklamou na sociální sítí, maximum ze svých investic vytřískáte jen v případě chytlavého vizuálu vašeho reklamního sdělení. Obrázky jsou nejdůležitější části reklam na Facebooku. Dokazuje to také narůstající popularita product listing ads v rámci vyhledávání na Googlu. Ty v posledním kvartále roku 2014 generovaly až 20% všech prokliků u retailových inzerentů.

Když traffic, tak placený

Značky stojí především o organické návštěvy na svých stránkách, spousta jich však na neděli navýší své budgety na sociálních sítích, aby si zajistily, že budou vidět. Jak známo, tak organický zásah Facebooku se stále snižuje, loni to bylo meziročně o 32%. Sociální sítě se stávají jedním z hlavních generátorů online trafficu a tento trend by měl i nadále pokračovat.

 

Nové platformy povznášejí online video na novou úroveň

Diváci dnes nesledují (americký) fotbal jen přes klasickou televizi. Nová zařízení typu AppleTV či Xbox si ubírají stále větší kus z tradiční televizní zábavy, dle ADI jejich sledovanost dnes dosahuje 10%. Navíc umožňují značkám nové způsoby oslovení a interakce s divákem, včetně exkluzivního či netradičního obsahu, který do běženého vysílání nedostanou.

Příspěvky s odkazy budou stále víc populární

Rok 2015 by mohl být rokem „odkazů.“ Meziročně totiž roste počet příspěvků, které v sobě zahrnují link zpravidla na vlastní média dané značky. Na druhou stranu statické reklamy bez odkazů jsou na ústupu. Brandy raději využívají možností interaktivity, a pokud chtějí budovat vztah s jejich cílovou skupinou, jedná se zcela jistě o chytrý způsob, jak to udělat právě během Superbowlu.


 

Rekordní návštěvy z mobilních zařízení

Dle společnosti ComScore byl loni v USA počet přístupů k internetu z mobilních zařízení vyšší, než počet přístupů z desktopů. Očekává se, že polovina všech návštěv brandových stránek tuto neděli bude uskutečněna právě přes mobily a tablety. Spojení mezi sportovními akcemi a mobilním marketingem využívá ve svých kampaních již celá řada značek. A ne jinak tomu bude i tuto neděli.

Pokud se tedy budete i vy v noci na pondělí dívat na superbowl, vzpomeňte si na těchto pět trendů. Způsoby, jakým diváci zápas sledují a jak reagují na komunikaci značek během něj, se stále mění. A možná právě letošní Superbowl opět trochu napoví, co zajímavého nás v této oblasti čeká v tomto roce.

ADWEEK. 5 trendů, které byste měli znát před nedělním superbowlem [online]. 2014 [cit. 2015-01-30]. Dostupné z: http://www.adweek.com/brandshare/5-big-new-trends-marketers-need-know-sundays-game-162497#!/

AKTUALITY