Ohrozí Facebook postavení YouTube ve videoreklamě?

2015-03-16 23:00:00

Samozřejmě je potřeba dívat se na všechny další faktory, jako jsou možnosti cílení, cena a také způsob, jakým uživatelé reagují na obsah. Pojďme se na některé z nich podívat detailněji:

Publikum

Uživatelé chodí na YouTube, aby se dívali na videa, a díky tomu můžou být videoreklamě více otevření a to platí jako pro video, tak i pro zvuk, na který se divák YouTube soustředí víc, než uživatel Facebooku. Největší světové sociální sítí však počet zhlédnutých videí stále roste, v současnosti lidé zhlédnou na Facebooku 3 miliardy videí denně.

Cílení

Aby se uživatel mohl podívat na video na Facebooku, musí být přihlášen do svého účtu. To samozřejmě umožňuje inzerentům zacílit reklamy na Facebooku velmi detailně a to jak podle věku, pohlaví, lokality nebo zájmů. YouTube poskytuje podobné způsoby cílení, ale nikoli do takového detailu a s takovou přesností jako Facebook. Nabízí však navíc kontextové cílení na kategorie videí jako jsou např. sport, móda nebo vaření.

Cena

Každá z platforem nabízí prodej reklamy rezervačním způsobem, tedy doručení objednaných zobrazení videa. Populárnější je však prodej reklamy přes jednotlivé samoobslužné systémy, kde si inzerent může řídit denní budget nebo metody cílení. Facebook umožňuje nastavení ceny za tisíc zobrazení, zatímco na YouTube si nastavíte maximální cenu za zhlédnutí, kterou jste ochotni zaplatit.

Autoplay vs. Přeskočení

Zatímco na YouTube inzerent zaplatí pouze v případě, že uživatel zhlédne reklamu celou (anebo aspoň 30 vteřin u delších reklam), Facebook vám bude účtovat za každé spuštění videa, pokud uživatel zhlédne alespoň 3 vteřiny. Nevýhodou však může být autoplay – lidem se totiž video na Facebooku spustí automaticky, jakmile se objeví v aktivní části prohlížeče, tudíž je velmi důležité sledovat statistiky, kolik procent lidí zhlédne 50%, 75% nebo 100% reklamy.

Jak si tedy vybrat?

Určení správné videoplatformy či poměru mezi nimi by vždy mělo podléhat cílům kampaně a skupině, kterou chceme oslovit. V neposlední řadě záleží na obsahu komunikace. Co do počtu uživatelů v ČR zatím vede YouTube s 5,1 miliony uživatelů za měsíc, zatímco na Facebook se přihlašuje měsíčně 4,2 milionu. Nesmíme také zapomínat ani i na další platformy jakou jsou Nova Plus, Prima Play či iVysílání České televize, které však zatím neumožňují platbu za zhlédnutí, ale na určitě cílové skupiny jsou vhodné, uživatelé navíc na nich tráví v průměru delší čas, protože pořady mají delší stopáže.

 

Ohrozí Facebook postavení YouTube ve videoreklamě?. [online]. 2015 [cit. 2015-03-17]. Dostupné z: http://adage.com/article/digital/facebook-youtube-video-ad-buy/297010/

 

AKTUALITY