Používání internetu v roce 2015 zvýší konzumaci médií o 1,4 %

2015-06-03 00:00:00

Zpráva společnosti ZenithOptimedia Media Consumption Forecasts mapuje měnící se vzorce konzumace médií v 65 zemích po celém světě a odhaduje, jak se množství času, který lidé věnují různým médiím, změní mezi roky 2014 a 2017. Zpráva se zabývá množstvím času, který lidé stráví čtením novin a časopisů, sledováním televize, posloucháním rádia, návštěvami kina, používáním internetu a sledováním venkovní reklamy, když jsou mimo domov.

Konzumace internetu poroste o 10 % ročně a zvýší celkovou konzumaci médií

Celosvětová konzumace médií se zvýšila z průměrných 461,8 minuty denně v roce 2010 na 485,3 minuty denně v roce 2014. To představuje nárůst o 5,1 % nebo v průměru o 1,2 % ročně. Během těchto let se množství času, který lidé strávili používáním internetu, téměř zdvojnásobilo z průměrných 59,6 na 109,5 minuty denně, zatímco čas věnovaný tradičnějším médiím se snížil z 402,2 na 375,8 minuty. Zejména mobilní technologie vytvořily nové příležitosti ke konzumaci médií tím, že umožňují lidem používat internet, když jsou venku a nakupují, jedou do práce, čekají na schůzku s přáteli atd.

ZenithOptimedia očekává, že mezi lety 2014 a 2017 se množství času stráveného konzumací médií po celém světě zvýší v průměru o 1,4 % ročně a v roce 2017 dosáhne 506,0 minuty. Konzumace internetu mezitím poroste o 9,8 % ročně a dosáhne 144,8 minuty denně. Podíl internetu na celkové konzumaci médií se zvýší z 12,9 % v roce 2010 a 22,6 % v roce 2014 na 28,6 % v roce 2017.

Internet předstihne tradiční média

Internet pohání nárůst celkové konzumace médií a zároveň narušil konzumaci tradičních médií. Konzumace všech tradičních médií kromě venkovní reklamy (např. novin, časopisů, televize, rádia a kina) se mezi roky 2014 a 2017 snížila v přímé souvislosti s konkurencí internetu a lze očekávat, že do roku 2017 bude pokles jejich konzumace pokračovat.

Konkurencí ze strany internetu nejvíce trpí noviny, na druhém místě jsou pak časopisy. Průměrný čas strávený četbou novin se mezi lety 2010 a 2014 snížil o 25,6 % a čas věnovaný čtení časopisů poklesl o 19,0 %. Konzumace televize se snížila jen o 6,0 %. ZenithOptimedia predikuje, že mezi lety 2014 a 2017 konzumace novin poklesne v průměru o 4,7 % ročně, konzumace časopisů průměrně o 4,4 % ročně a konzumace televize o průměrných 1,6 % za rok. Je nutné poznamenat, že tato čísla se vztahují pouze k času strávenému s těmito médii v jejich tradičních formách – s tištěnými publikacemi a vysílanými programy sledovanými na klasických televizích. Veškerý čas, který spotřebitelé strávili s on-line rozšířením značek televizních společností a vydavatelů je zahrnutý do celkového času věnovaného internetu.

Televize stále vládne světové konzumaci médií

Televize i přes svůj nedávný relativně malý pokles zůstává globálně zdaleka nejpopulárnějším ze všech médií. V roce 2014 přitáhla spotřebitele na 183,9 minuty denně. Konzumace internetu se s velkým odstupem umístila na 2. příčce se 109,5 minuty denně. Televize se v roce 2010 na celosvětové spotřebě médií podílela 42,4 % a v roce 2014 37,9 %. ZenithOptimedia předpokládá, že v roce 2017 bude její podíl stále více než třetinový (34,7 %).

Latinoameričané tráví s médii nejvíce času, obyvatelé regionu Asie a Tichomoří nejméně

Konzumace médií je největší v Latinské Americe, kde lidé v roce 2014 strávili konzumací médií v průměru 744 minut, a nejnižší v oblasti Asie a Tichomoří, kde byla ve stejném roce průměrná spotřeba 301 minut. Čas strávený konzumací médií v regionu Asie a Tichomoří však roste mnohem rychleji než celosvětový průměr, jelikož díky ekonomickému rozvoji mají zdejší lidé přístup k více médiím a mají také více volného času, ve kterém je mohou používat. Konzumace médií zde v roce 2014 vzrostla o 6,7 % a agentura predikuje, že do roku 2017 poroste v průměru o 2,9 % ročně.


„Průměrná osoba již nyní tráví konzumací médií polovinu doby, kdy je vzhůru,“ uvedl Jonathan Barnard, vedoucí předpovědí ZenithOptimedia. „Ale lidé po celém světě jasně prahnou po ještě více příležitostech, jak mohou objevovat informace, užívat si zábavy a komunikovat spolu, a tyto příležitosti jim poskytují nové technologie. Technologie značkám také umožňují novými způsoby komunikovat se spotřebiteli a učit se od nich. Očekáváme, že v dohledné době konzumace médií i nadále poroste a bude násobit příležitosti, jak mohou značky rozvíjet vztahy se spotřebiteli.“

 

O zprávě Media Consumption Forecasts

Zpráva společnosti ZenithOptimedia Media Consumption Forecasts mapuje spotřebu médií v 65 zemích po celém světě. Zkoumá denní a sezonní vzorce spotřeby médií a sleduje vývoj času stráveného s médii od roku 2010 do roku 2014 s předpovědí do roku 2017.

 

Pro další informace kontaktujete:

Tomáš Iľko

Senior PR Consultant

E-mail: tomas.ilko@double-u.cz

Tel.: +420 733 529 496

www.double-u.cz

 

 

AKTUALITY