Hlasové vyhledávání - převrat v mobilní zkušenosti

2016-02-22 23:00:00

Agentura ve své studii ZenithOptimedia’s 2016 trends predikuje, že v roce 2016 budou hlasové vyhledávání pohánět tři klíčové faktory: 1) hlasové vyhledávání se stává součástí mobilního chování generace Z, jelikož její příslušníci tráví více času používáním aplikací, 2) vylepšené aplikace sloužící k hlasovému vyhledávání, jako je Siri nebo Cortana, jsou podporovány technologií umělé inteligence a proaktivními službami hlasového správce a 3) vlastnictví přenosné elektroniky, u níž je hlasové ovládání klíčovou funkcí, je stále rozšířenější. Zároveň s tím, jak hlasové vyhledávání nabírá obrátky, by měla být součástí vyhledávací strategie každé značky jeho optimalizace a poskytování bezchybných služeb, to vše z mobilní platformy.

Hlasové vyhledávání se v současnosti rozšiřuje na úkor vyhledávání založeného na prohlížečích (zdroj: GlobalWebIndex). Podle nové studie zadané společností Google využívá 55 % uživatelů mladších 18 let aplikace umožňující hlasové vyhledávání – ať jde o Google Now, Siri nebo Cortanu – více než jednou denně oproti 41 % dospělých.

Tato studie také ukazuje, že 57 % teenagerů při používání chytrých telefonů neřeší pravidla společenského chování, což kontrastuje s pouhými 24 % dospělých. Značky tak budou muset reagovat na situaci, jak spotřebitelé „vyslovují své vyhledávání“, neboť jak klíčová slova, tak přístup se liší od textového vyhledávání prostřednictvím prohlížeče.

„Chytřejší služby hlasového správce podporují nejen organizaci denních aktivit, ale díky dříve vyhledávaným heslům chápou také kontext vyhledávání, např. polohu a záměr. Pochopí-li aplikace sloužící k hlasovému vyhledávání vzorce vyhledávání spotřebitelů, budou schopné předjímat jejich potřeby a touhy a poskytovat jim odpovídající pomoc,“ říká Tomáš Varga, generální ředitel agentury ZenithOptimedia Prague.

S novinkou společnosti Google Now On Tap, která bude brzy spuštěna, mohou spotřebitelé využít službu Google Now, aniž by opustili aplikaci, kterou právě používají. Pokud například spotřebiteli přijde e-mail o návštěvě kina, Google Now nabídne hodnocení, upoutávku a odkaz na nákup vstupenek. „Aby strategie vyhledávání nezastarala, firmy musí vzít v úvahu, jak mohou začlenit hlasové vyhledávání do různých aplikací, aby podpořily plynulý přechod v rámci spotřebitelské cesty,“ doplňuje Tomáš Varga.

Kde tento trend vznikl?

Hlasové vyhledávání se vyvinulo ze softwaru na rozpoznávání řeči, který se objevil před osmi lety, ale nebyl ani zdaleka přesný. Díky nedávným vylepšením výkonu je tato technologie konečně vhodná pro využití zaneprázdněnými a nedočkavými spotřebiteli.

Jaký je jeho potenciál?

Hlasové vyhledávání by mohlo způsobit revoluci ve vyhledávání, neboť mění způsob, jakým komunikujeme se svými mobilními telefony. Vyhledávání hovorovějších výrazů by mohlo nahradit klíčová slova, která využíváme v psaném vyhledávání, nebo jim konkurovat.

Jak by měly firmy zareagovat?

Firmy by se měly snažit pochopit, jak budou spotřebitelé hlasové vyhledávání pravděpodobně využívat a jak na ně lze reagovat, aby došlo k vylepšení výsledků vyhledávání. Důležité bude zaměřit se na zkušenosti spotřebitele se značkou, aby firmy při hlasovém vyhledávání poskytly spotřebiteli pohodlí, kontrolu a vhodné výsledky v závislosti na jeho chování. „Důležité bude analyzovat digitální stopu spotřebitelů včetně jejich zvyklostí týkajících se hlasového vyhledávání (pokud nějaké mají), písemného vyhledávání a mobilního chování, aby firmy pochopily, jak mohou hlasové vyhledávání v budoucnu využívat,“ říká Tomáš Varga, generální ředitel ZenithOptimedia Prague.

O ZenithOptimedia

ZenithOptimedia (www.zenithoptimedia.com) je vedoucí globální síť poskytující mediální služby se 7500 pracovníky ve 262 kancelářích v 74 zemích světa. Agentura je součástí Publicis Groupe, třetí největší komunikační skupiny na světě a druhé největší skupiny mediálních agentur. ZenithOptimedia je první agentura, která uplatňuje přísný a objektivní přístup za účelem zlepšení efektivity výdajů na reklamu a klientům zajišťuje nejlepší možnou návratnost jejich investic do komunikací. Tato strategie je podporována jedinečným přístupem k jejímu rozvoji a implementaci napříč celým spektrem placených, vlastních a získaných kontaktních bodů – plánovacím procesem Live ROI. Skupina společností ZenithOptimedia poskytuje svým klientům celou škálu integrovaných schopností od plánování marketingové komunikace přes optimalizaci hodnoty či performance média až po vytváření obsahu. Mezi naše klíčové klienty patří Aviva, Clarins, Coty, Kering, Lactalis, L’Oréal, LVMH, Nestlé, Oracle, Reckitt Benckiser, Richemont Groupe, SCA, Sanofi, Toyota a 21st Century Fox.

 

Pro další informace kontaktujte:

Tomáš Iľko

Senior PR Consultant

E-mail: tomas.ilko@double-u.cz

Tel.: +420 733 529 496

www.double-u.cz

 

Adéla Kubaštová

PR Consultant

E-mail: adela.kubastova@double-u.cz

Tel.: +420 739 496 293

www.double-u.cz

 

AKTUALITY